Bakken en braden op een stevig temperatuurtje - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van KirstenSaarLies Van RalMosselBerghen - WaarBenJij.nu Bakken en braden op een stevig temperatuurtje - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van KirstenSaarLies Van RalMosselBerghen - WaarBenJij.nu

Bakken en braden op een stevig temperatuurtje

Door: De Heilige Drievuldigheid

Blijf op de hoogte en volg KirstenSaarLies

23 November 2009 | Australië, Airlie Beach

Dag fans van het eerste uur,

Voor we aan dit verslag beginnen, willen we ons alvast excuseren voor mogelijke schrijffouten, aangezien we op dit moment omsingeld worden door 4 voetballende surferboys.

Na onz surfafontuur in Surfers Paradise troken we verder nar Brisbane. Mooie stad, gezellige straatjes en marktjes, toffe cafeetjes,… Terwijl we even rustten in een parkje, deed er zich opnieuw een geval van insectenagressie voor. Deze keer was Kirsten het ongelukkig slachtoffer van onbekend ongedierte. Sara en Lies dachten een mier gespot te hebben, maar Kirsten dacht aan iets indrukwekkenders. :) Het deed echter zoveel pijn dat ze ’s avonds niet kon deelnemen aan onze dagelijkse activiteit, de afwas.

Na Brisbane deden we enkele uitstapjes naar Bribie Island en Noosa, waar we eindelijk een Toyotagarage vonden die onze autoradio weer aan de praat kreeg. Opluchting alom bij Kirsten en Lies nu ze niet langer Sara’s acapelladeuntjes moesten aanhoren. :) Met de nieuwste Australische beats op de achtergrond konden we doorrijden naar Tin Can Bay, een rustig dorpje waar dagelijks wilde dolfijnen aan wal komen om zich te laten voederen. We kregen er maar niet genoeg van, zodat we 4 keer terug gingen aanschuiven om een bakje vis tot de voorraad op was.

Niet veel verder lag Rainbow Beach, waar we oa een ongelofelijk prachtige, nooit geziene zonsondergang aanschouwden.
Dit dorpje was ook onze vertrekhaven om Fraser Island te verkennen, het grootste zandeiland ter wereld waar tevens Walking with Dinosaurs opgenomen werd. Onze rollercoasterritjes in Movieworld bleken niets in vergelijking met de rit op Fraser. Een 4x4 monstertruckbus bracht ons naar de mooiste plekjes op het eiland. Onze eerste stop was Lake MacKenzie, een prachtig meer in het midden van het regenwoud. Na een kort duikje reden we door naar Central Station, waar we een overheerlijke BBQ voorgeschoteld kregen. Deze was zo royaal dat er op de rit naar de volgende bestemming een noodstop werd afgedwongen. Het eten was een oude medepassagier niet zo goed bekomen, aangezien hij als een vluchtend dier in nood de bushes in rende. :) Tijdens het kwartier wachten maakten we ons uitgebreid zorgen over zijn persoonlijke hygiëne. Verder bezochten we nog een aangespoeld schipwrak en zochten we verkoeling in 1 van de meer dan 40 creeks op het eiland.

Met een gelukzalig gevoel verlieten we het eiland om onze tocht verder te zetten naar Rockhampton, de cowboystad van Australië. Onderweg troffen we onverwacht een prachtig strand aan met helderblauw lauw water. Lies vond dit een perfecte gelegenheid om een strandfotoshoot te houden, met hilarische foto’s tot gevolg :)
De hitte in Rockhampton was zo drukkend dat we opnieuw
genoodzaakt waren verkoeling te zoeken. Deze keer niet in het dichtsbijzijnde water, maar in de nabijgelegen Capricorn Caves. ’s Avonds namen we deel aan het cowboyleven en gingen we met vele andere Rockhamptonaren naar de rodeo kijken. Voor vele Australiërs show verzekerd, maar voor Sara, de alomgekende dierenvriend, een fout gekozen activiteit.

Een National Park was al lang geleden, dus werd Eungella National Park onze volgende bestemming. Volgens Aboriginals is dit het land van de wolken. Al snel werd ons duidelijk waarom toen we er in de late avond de top van het gebergte bereikten. Stapels wolken verwelkomden ons en drongen een voor een ons busje binnen. ’s Ochtends werden we verrast door een prachtig uitzicht over het dal. Na lang stappen, zweten en zwoegen in het regenwoud konden we een heerlijke plons nemen in de afgelegen watervallen.

Vanuit het binnenland reden we terug richting kust. Airlie Beach was in feeststemming aangezien de zomervakantie hier net begonnen is. Vandaag hebben we onze dag gevuld met het boeken van trips richting Whitsundays en Alice Springs.

Morgen gaan we snorkelen in het Great Barrier Reef, joepieeeeee!

Zonnige groetjes

• 23 November 2009 - 13:11

Zusje Mamarie:

Joepie alweer een verslagje ! :D Zo te horen zijn jullie er daar veel beter aan toe dan hier. Hier = werken + regen, hagel, donder, storm. Dus ladies, geniet er nog maar van vooraleer jullie terug op het vliegmachien stappen ! Hele mooie foto's trouwens.
    xxx

• 23 November 2009 - 13:15

Zusje Mamarie:

En opletten voor haaien morgen ! Zo lekkere malse damesbillen met een busjes-geur zijn altijd in trek hé

• 23 November 2009 - 20:33

Katja:

Aha, dan toch Alice Springs? ;-) Geweldige verhalen dames! Tijdens de storm hier verwarmt jullie nieuws ons wel hoor! Geniet er nog van! xxx

• 24 November 2009 - 09:34

Sara Aan Zus:

er waren geen haaien meer te bespeuren, de krokodillen hadden ze allemaal opgegeten hahaaa
    (was een mop van de kapitein)

• 24 November 2009 - 12:11

Laurens:

Als ik dat zo lees, begin ik te denken dat jullie nooit meer gaan terug komen! Voor mij ook graag een kleine break, the Great Barrier Reef? Graag! Brand die plaatjes daar maar op je netvlies, praat nog wat met een aboriginal door een digeridoo en ik zou niet meer denken aan morgen...
    Hier is het ondertussen wel tijd om er terug in te vliegen. Bedankt Kirsten voor het leuk berichtje, fijn zo'n Australische sms! Groetjes en een wangkus voor Kirsten.

• 24 November 2009 - 14:23

Wibren:

Weer een mooi verhaaltje geschreven dames! Ad echter van Sara het meeste al vernomen maar het is toch steeds leuk om de details op zulke mooie manier te mogen lezen!

Keep on trucking!!

Greetz
    Wibren

• 29 November 2009 - 11:48

Helena:

Haaaj Kirsten, leuke update wederom. Veel plezier daar nog meiskens! Tiedelidoooeeii x