life's a beach! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van KirstenSaarLies Van RalMosselBerghen - WaarBenJij.nu life's a beach! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van KirstenSaarLies Van RalMosselBerghen - WaarBenJij.nu

life's a beach!

Door: De Heilige Drievuldigheid

Blijf op de hoogte en volg KirstenSaarLies

12 November 2009 | Australië, Surfers Paradise

Howyagoing

Koala’s bij de vleet in Australie, maar we hadden er nog geen ontmoet tot ons bezoek aan Port Macquarie. Als de koala’s niet tot bij ons komen, dan gaan wij tot bij hen. We reden naar het enige koalaziekenhuis in de wereld. Daar vonden we enkele restjes koala gered van bosbranden, autoaanrijdingen, hondenbeten enz. Het was echter hartverwarmend om te zien hoe de vrijwilligers met veel liefde deze beestjes verzorgen.

Na Port Macquarie reden we terug het binnenland in via de Waterfall Way, zoals jullie kunnen raden een kilometerslange weg bezaaid met watervallen. We zochten een slaapplaats in Dorrigo, een verlaten dorp waar de enige camping net gesloten was. Op zich leek ons dit geen probleem, zoals we al wel vaker deden zouden we gewoon een plaatsje nemen en de volgende dag betalen. In Dorrigo bleek dit echter niet de gewoonte te zijn. Terwijl we rustig op zoek waren naar een geschikt plekje, werden we achtervolgd door een zwarte terreinwagen. Nietsvermoedend reden we een paar toertjes rond de camping op zoek naar de beste lap grond, tot de terreinwagen ons de pas afsneed. Met een zelfvoldane glimlach spelde de campingeigenaar ons de les (“you got to know the ruuuuuules”) en werden we terug naar de receptie gestuurd. De alom bekende Australische gastvrijheid liet het even afweten in Dorrigo, maar de prachtige watervallen maakten de trip toch de moeite waard.

Na een nachtje in de natuur trokken we verder naar het vrij toeristische surferstadje Byron Bay. Dit zou een topper worden qua zon, zee en strand, maar daar stak de regen een stokje voor. Tijdens een spectaculair onweer kwamen we op een reggaeoptreden terecht. Gezellig avondje. De volgende dag werden we opnieuw wakker met een donderslag en vervingen we onze strandplannen door een wasdag. Om ons wat op te fleuren lieten we de hele dag de radio aanstaan met de didgeridoomuziek die we de vorige avond hadden gekocht. ’s Avonds besloten we om toch nog een stapje in de wereld te zetten en trokken we onze hipste outfits aan. Helemaal in partymood namen we plaats op de voorbank om dan te ontdekken dat onze autobatterij plat was. Geen feestje dus, maar eindelijk eens een goede nachtrust. :) De volgende ochtend moesten we het probleem aanpakken. Een pick-up met het voltallige footballteam van Brisbane snelde ons gelukkig ter hulp. Eerst probeerden 5 stoere bonken ons busje terug in gang te duwen met weinig resultaat. Door het rumoer werden nieuwsgierigen gelokt vanuit alle hoeken van de camping. We hadden veel bekijks. Zelf keken we toe hoe het footballteam de startkabels bovenhaalde en ons busje weer aan de praat kreeg. Een spontaan gejuich brak los. Door alle belangstelling werden we dagen nadien nog door wildvreemden op straat en op café aangesproken over de staat van onze batterij. :) Leuk weetje: een van de leden van het footballteam zou die avond nog de mannelijke stripshow winnen in Cheeky Monkeys, de partyplace to be in Byron Bay.

Om de toeristische plekjes even te ontvluchten trokken we naar het hippiedorpje Nimbin en het nabijgelegen Nightcap National Park. Op zoek naar de waterval in het national park werd Sara gebeten door een spin, gelukkig eentje van de niet-dodelijke (maar wel pijnlijke) soort.

De volgende dag reden we verder richting Hastings Point, een plek waar je vaak dolfijnen kan spotten. Helaas was dit niet voor ons weggelegd, maar we troffen er wel een garage aan die eindelijk onze oververhitte en stinkende frigobatterij kon vervangen. De giftige geur trok weg om weer plaats te maken voor onze eigen, vertrouwde zweetvoetgeur. :)

Surfers Paradise stond hoog aangekruist op ons to do-lijstje. Het werden er drie drukke en dure dagen met bezoekjes aan Seaworld (een waterpretpark met mooie dolfijnshows en waar Lies en Saar tevens hun Australische tv-debuut maakten met de aankondiging van een show op hitlist-tv) en Movieworld, een paardentrip en onze eerste surfles. Tot onze verbazing werd deze les niet gegeven door een Australiër, maar door een Chinees met een sik, professor Satee genaamd. :) We verstonden zijn Engels niet heel goed, maar de enkele woorden die we eruit konden opmaken (“Take youl sulfboald into the watel, and go catch a wave, yeah,… leady?”) waren voldoende om enkele golven te pakken. Ons doel was beleikt en ons sulfceltificaat was binnen. :)

Onze volgende bestemming is Brisbane.

That’s all folks! Heheheheihe heheheheihe heihehehehe (cfr. Movieworld)

• 12 November 2009 - 14:36

Mama S:

Uw paard was precies een braaveke. Ik ben weer een beetje jaloers. Veel amusement nog.

• 12 November 2009 - 15:40

Bart:

haha Lies, ge ziet er toch ni zo gerust uit bij de foto met de slang :)

• 12 November 2009 - 15:41

Zus Inge:

Hey dames... echt gesurft dus! Cool! En Kirsten heb je de €5 euro van Pieter verdiend? :) Of is dat voor een volgende les?:)

Veeeel plezieeer nog!
    x
    Inge

• 12 November 2009 - 17:41

Mama Yvette:

Ik dacht dat de weddingschap was : in het water RECHTOP de surfplank blijven staan, en NIET de surfplank recht tegen je aan te houden.Maar dat heb ik waarschijnlijk verkeerd begrepen.hihi....kusjes aan de Heilige Drievuldigheid.

• 12 November 2009 - 17:52

Birte:

Woeew, gaan surfen!!
    Is mijn sms'je toegekomen Kirsten ? For en sikkerheds skyld nog eens mijn adres want ik wil echt heeeel graag een kaartje ontvangen :) Zennestraat 12, bus 1, 1000 Brussel ... Xjes Birte

• 12 November 2009 - 21:45

Marjan:

JALOERS!!! elke keer als ik lees wat gelle uitspookt... J.A.L.O.E.R.S.

• 13 November 2009 - 10:01

Tante Klis:

elaba, ploficiat met het sulfceltificaat !!
    Had me toch opgebiept voor het plobleem van de battelij !!! bisous

• 13 November 2009 - 10:37

Kristien:

Amai amai amai, hoe meer ik lees hoe liever ik daar ook was geweest!!!!! Amuseer jullie daar nog meiden!!! Tot over een paar weekjes Sara :)

• 14 November 2009 - 00:25

Helena:

Zalig, al die verhaaltjes!! Gelle hebt daar echt den tijd van uw leven precies! Ik geloof dat surfen niet, ik wil een foto!! :-) En die foto op de waterval is megasjiek! (dat zijn jullie toch he? Ik meen Sara haar haardos te herkennen :-)) Hoeft niet gezegd dat ik heel jaloers ben. Go go go go leedies, en tot de volgende! KUS

• 16 November 2009 - 01:09

Wibren:

Hallo girls!

Zo te zien verloopt de reis al iets minder gesmeerd dan in begin! Het is niet het eerste verhaal dat ik van Sara hoor waarin ze aangevallen wordt (al zelfs door golven in de branding ;)Toch zie ik leuke foto's en smiling faces! Maakt me ook blij!!

Nog héééél vééél plezier!!

Wibren

• 16 November 2009 - 07:24

Bea:

Lievelingen, ik ben blij dat het zo ongelooflijk leuk is ginder, maar kom in december toch terug hé! Ik mis jullie en kan niet wachten om al de verhalen live to horen.
    Geniet met volle goesting verder!

• 16 November 2009 - 09:49

Maarten De Hollander:

Jullie vermaken je wel geloof ik he!!!

• 19 November 2009 - 19:21

Alexandra :

amai, ik ben echt jaloers op jullie.

Breng een koala mee :)

• 22 November 2009 - 11:39

Ben:

cheeky monkys is echt te schraal e :) ik hoop da ge op de tafels gedanst hebt ginder :)

• 22 November 2009 - 11:48

Liesbeth:

@ Ben: Oooooh yeah we did! :)

• 24 November 2009 - 09:56

Daf:

heeey meisies
    ik zit nu in brisbane en ben ook al gaan surfen is surfers paradise. eerst hier nog een tijdje blijven en zoeken naar een jobke, wat bena niet te vinden is omdat al die schoolies vakantie hebben en zelf zille nwerken.
    julie hebben percies wel een super tijd en kei veel bewocht.
    binnekort trekken we de goldcoast naar beneden, met elke dag surfen natuurlijk,ik moet een pro zijn als i kthuis ben ;) nieuwjaarsavond wordt dan ook gevierd in byron bay. zijn jullie dan al trug in belgie? nog heeeeel veel plezier, ik zal dat ook doen, spijtig dat ik u just heb gemist saartje
    kussies en brasas x